۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۸

شیراز میزبان مسابقات «چوگو» قهرمانی کشور است

شیراز میزبان مسابقات «چوگو» قهرمانی کشور است

شیراز _ سیزدهمین دوره رقابت های چوگوی قهرمانی کشور با حضور ۱۲ تیم به مدت دو روز به میزبانی شیراز برگزار می شود.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: بازی چوگو بازی است که با چوب و توپ در زمین چمن بین دو تیم برگزار می‌شود. بازی است که اصالتی به وسعت تاریخ ایران دارد و چابکی و چالاکی ایرانیان را در هر منطقه‌ای از کشورمان به نمایش می‌گذارد. این رشته ورزشی سنتی است که اکنون تبدیل به یک ورزش قهرمانی شده است.

سیروس پاک فطرت افزود: در دوره مدیریت بنده در هیأت همگانی دومین بار است که استان فارس میزبان این رقابت‌های کشوری است و در چند سال گذشته شهرستان سپیدان میزبان مسابقات قهرمانی کشور بوده و در این دوره شهر شیراز میزبان مسابقات است که ۱۲ تیم که هر تیم شامل ۱۲ نفر است شرکت دارند.

رئیس هیأت همگانی در ادامه بیان کرد: از استان فارس دو تیم الف و ب، استان مرکزی، البرز، مازندران، همدان، یزد، گلستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی حضور دارند که رقابت‌ها در دو زمین چمن دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس در بلوار رحمت و همچنین در زمین شماره ۲ در مجموعه ورزشی حمزه (ع) سه راه آستانه در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته اجرایی مسابقات قهرمانی چوگو کشور افزود: این دوره از مسابقات با قضات ۱۲ داور از سراسر کشور انجام می‌شود و رئیس انجمن ورزشی چوگو، دبیر انجمن، نماینده فدراسیون و نماینده کمیته انضباطی فدراسیون حضور دارند.

سیروس پاک فطرت در ادامه اظهار داشت: این مسابقات دو روزه با مشارکت و همکاری شهرداری شیراز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فارس، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شرکت فرآورده‌های لبنی رامک برگزار خواهد شد.

کد خبر 5377744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha